Back to top
פיסוכולגית רכישה באינטרנט

אינפוגרפיקה - הפסיכולוגיה של הרוכש

אמיר תייר
אמיר תייר | מנהל שותף
Amir Taiar

אינפוגרפיקה - הפסיכולוגיה של הרוכש

 

הדרך הטובה ביותר לעלות את אחוז הרכישות באתר שלך זה על ידי נסיון מתמיד להיכנס למוחו של הגולש באתר ושלבי הרכישה, ואין כמו נתונים סטטיסטיים בכדי לבדוק זאת.

אני חושב שמן הראוי שאמצא לי את הזמן לפרק את הפוסט הזה לחלקים וכך למשל תוכלו לקרוא כיצד ניתן לבנות נכון עמוד מוצר, אך מיצג האינפוגרפיקה הבא מתאר בצורה נהדרת את ״הפסיכולוגיה של הרוכש״ דרך נתונים סטטיסטיים מן האתר VWO.

 

האינפוגרפיה מאד מובנית ובכל אציג כמה נקודות חשובות במיוחד:

  • מהירות אתר קריטית לשמירה על אחוז נטישה נמוך - נתון זה כמובן רלוונטי לכל אתר ולא רק לחנות מקוונת.

  • המרכיב הויזואלי בעמוד המוצר ובכלל, ורצוי שילוב וידאו, הינו בעל השפעה מכרעת בנושא. זאת למרות שישנם ניתוחי מקרה המראים שלכותרות תפקיד לא פחות משמעותי.

  • לביקורות השפעה חיובית מאד היוצרת אמון ומעלה את אחוז הרכישות.

  • יש אחוז נטישה גבוה מאד, עקבי במידה רבה, בשלב הסליקה כאשר אחוז נטישה גבוה במיוחד הוא תוצר של חיובים שמופיעים פתאום וצורך בהרשמה לאתר לפני הרכישה.

  • אחד הנתונים שהכי מצאו חן בעיני שם זה שבעלי אתרי חנות מקוונת רבים מתעקשים על הרשמה לניוזלטר בתהליך הרכישה בעוד שאחוז גבוה מאד של גולשים טוענים שאינם רוצים להירשם ושזה אף מונע מהם לבצע רכישה, זאת בשל ריבוי ספאמים [במקרה הזה חנויות מסחר שלוקחות את המייל לרשימת התפוצה למרות שהגולש לא בחר באופציה].

  • אחוז גבוה מאד רוכש רק בגלל שיש ברשותו קופון הנחה.

  • סליקה מאובטחת כמובן, אך יותר מזה, הצגת אייקונים המשדרים בטחון

 

אינפוגרפיקה - הפסיכולוגיה של הרוכשv

יצירת קשר

לקראת בקשה לקבלת הצעת מחיר לאתר אינטרנט? סדרת פוסטים על מה שתצטרך לדעת לקראת התהליך החשוב הזה!
סדרת פוסטים זו פונה לבתי העסק והלקוחות, פחות למנהלי מכירות, ומטרת הסדרה היא לעזור לך בעל/ת המותג והעסק להצליח לנהל את תהליך הזמנת המוצר (במקרה שלנו, אתר אינטרנט) בצורה הנכונה ביותר.