Back to top
עמוד מוצר נכון

אז כיצד נכון לבנות עמוד מוצר?

מכל עמוד החנות המקוונת אחד העמודים החשובים ביותר הוא עמוד המוצר עצמו. מסיבות רבות, הוא גם מהעמודים המאתגרים יותר לאפיון ולעיצוב והוא למעשה העמוד המהווה את תחילת תהליך הרכישה של הגולש ולכן כל כך חשוב להקדיש לעמוד זה המון מחשבה.
אמיר תייר
אמיר תייר | מנהל שותף
Amir Taiar

אז כיצד נכון לבנות עמוד מוצר?

מכל עמודי החנות המקוונת אחד העמודים החשובים ביותר הוא עמוד המוצר עצמו. מסיבות רבות, הוא גם מהעמודים המאתגרים יותר לאפיון ולעיצוב והוא למעשה העמוד המהווה את השלב הראשון בפסיכולוגיה של הרוכש לקראת המשך תהליך הרכישה, ולכן לעמוד זה יש להקדיש המון מחשבה.

[להוציא מהכלל אתרים בהם ניתן להוסיף לסל הקניות מוצר ישירות מהעמוד מוצרים הראשי].

 

הבעיה:

הגולש מעוניין לקבל את כל המידע הרלוונטי אודות המוצר, זאת בכדי להרגיש מסופק ובטוח טרם הוא מבצע את הרכישה.

ראשית כל צריך להסתכל על כל האלמנטים האמורים להיות מוצגים במבנה של עמוד מוצר, כאשר מובן שלמוצרים שונים תכנים שונים רלוונטיים.

 

תוכן המוצג בכל עמוד מוצר:

  • שם המוצר

  • תמונת המוצר

  • עלות המוצר

  • כפתור הוספה לסל הקניות - דיון נפרד אציג בפוסט נוסף המתאר את המהלך שלאחר לחיצה על כפתור ההוספה לסל.

 

תכנים נוספים שאנו רוצים להציג בעמודי המוצרים אותם בחרתי להציג לפי סדר עדיפות כללי:

  • תיאור המוצר

  • כמות הזמנה - הזמנת יותר ממוצר אחד מאותו הסוד - תיבת בחירה.

  • משתני מוצר [Product variants] - למשל צבע, כמות, גודל וכדומה.

  • מחירי מבצע - לרוב בצבעים שונים / עם פס דרכם.

  • תמונות נוספות - במבנה של גלריה למשל.

  • מלאי.

  • תיאור מפורט שיכול להיות - מפרט טכני, תיאור ארוך יותר וכדומה.

  • מידע על המשלוח

  • כפתור עזרה / הצגת טלפון תמיכה

  • הוספה למועדפים

  • ביקורות גולשים

  • תגיות המוצר - הקטגוריות אליהן המוצר שייך.

  • מוצרים נלויים - מומלצים, משלימים, ״מי שראה מוצר זה ראה גם...״, וכדומה.

  • כפתורי שיתוף מוצר

עקרונות מובילים עליהם יש להישען:

מעט תוכן ונקיון בעמוד - ריבוי תוכן בעמוד המוצר יכול לגרום לאי נחת מצד הגולש ולעומס שיכול להסית אותו מהעיקר. עמודי מוצרים רבים בוחרים להציג תכנים נוספים בחלק התחתון ועצם ההפרדה הברורה הזו מקלה מאד על הגולש. את התוכן הנוסף ניתן להציג בתוך טאבים. אפשר למשל לראות בניתוח המקרה הבא את האפקט המשמעותי [עלייה של 5.6%] של הורדת אזור תוכן נלווה המוצג כהסבר בכל עמוד מוצר. או למשל מה קורה כאשר מורידים לגמרי את התיאור הארוך ומקבלים עלייה משמעותית באחוזי הרכישה.

תמונה איכותית - הגודל חשוב אך הרבה יותר חשוב שהתמונה תהיה מספיק איכותית ושתאפשר לרוכש לקבל מידע ויזואלי איכותי. כך גם אפשר לשלב פונקציות נוספות כמו מספר תמונות / זכוכית מגדלת / 360 מעלות, אם כי כלים אלו לא תמיד עוזרים באמת.

מחיר וכפתור הוספה ברור וזמין - הגולש צריך לזכור שהוא פה בשביל לבצע רכישה [אולי] ולכן העיצוב של הכפתורים הללו צריך להיות בולט וברור. עם זאת לא צועק מדי, דבר שיכול דווקא ליצור את האפקט ההפוך בדיוק.

 

בחרתי להציג שני מימושים שבעיני משלבים באופן ייחודי את הנאמר אם כי גם בוחרים למשל להציג כפתורי שיתוף ואף תמונות אינסטגרם באחד המקרים [ומעניין מה ההשפעה של זה על הרכישה]. המשותף פה הוא הצגת המחיר וכפתור ההוספה לסל באופן קבוע [Sticky] כך שהגולש יכול להתרשם ממידע על המוצר, לבצע את הבחירות שלו, אך תמיד הוא מודע למחיר ויכול להתחיל את תהליך הרכישה.

 

עמוד מוצר נכון
01 - בעמוד זה ניתן לראות את המיקוד הרב באזורים הרלוונטים בעמוד המוצר.
עמוד מוצר נכון
02 - לאחר גלילה ניתן לראות כיצד המחיר יחד עם כפתור ההוספה לסל נשארים גלויים וברורים.
עמוד מוצר נכון
03 - עמוד המוצר של אייפון שמציג בחלקו התחתון לאורך הגלילה את העלות וכפתור הוספה לסל.

בדוגמא הראשונה הלקוחה מעמוד המוצר הבא, ניתן לראות כיצד לאחר הגלילה מטה, לקבלת מידע נוסף על המוצר, המחיר וכפתור ההוספה לסל, נשארים איתנו.

  • השנייה, עמוד המוצר של אייפון, ניתן לראות כיצד המחיר יחד עם כפתור ההוספה לסל נמצאים תמיד בחלק התחתון של המסך.

 

נקודות נוספות שכדאי להתייחס אליהם בעמוד המוצר ושלהן השפעה מכרעת על אחוזי הרכישה:

מוצרים נלווים - כמעט בכל עמוד מוצר ניתן לראות היום את אזור המוצרים הנלווים שיכול להתבסס על רלוונטיות, קשר, מוצר משלים וכדומה. הרעיון בבסיסו הגיע מחנויות ענק כמו איביי ואמאזון אך אין זה אומר שבהכרח הוא נכון וטוב. לעיתים אזור מוצרים נלווים יכול רק למנוע מהגולש לבצע רכישה.

 

ביקורות גולשים - מחקרים רבים מראים שביקורות גולשים חשובים במיוחד ומעלים באופן משמעותי את אחוזי הרכישה. מעניין לראות עד כמה המיקום והאופן בו הן מוצגות יכולים להשפיע על אחוזי הרכישה. על כך ארחיב בפוסט אחר.

 

אמינות במידע - זה כל כך חשוב להעביר לגולש את המידע האמין ביותר, בצורה הנגישה ביותר. כך למשל, חשוב מאד לא להסתיר מידע שכביכול יכול לפגוע בתהליך הרכישה, או לא להציג מידע שיכול להשפיע על התהליך. מוניטין מהווה מרכיב מאד חשוב בתהליך הרכישה.

 

מסקנה

זהו פוסט כללי מדי בכדי להגיע למסקנות מסוימות ומדויקות ובבלוג אני יציג פוסטים בעלי מיקוד רב. עם זאת, ניתן לומר כי עמוד מוצר המעוצב בבצורה נקייה וברורה, המדגיש את המרכיבים החשובים ביותר בעמוד עבור הגולש, וכזה המציג את שאר התכנים הרלוונטים בצורה כזו שאינה מסיחה את דעת הגולש, הוא עמוד מוצר טוב.

 

יצירת קשר

לקראת בקשה לקבלת הצעת מחיר לאתר אינטרנט? סדרת פוסטים על מה שתצטרך לדעת לקראת התהליך החשוב הזה!
סדרת פוסטים זו פונה לבתי העסק והלקוחות, פחות למנהלי מכירות, ומטרת הסדרה היא לעזור לך בעל/ת המותג והעסק להצליח לנהל את תהליך הזמנת המוצר (במקרה שלנו, אתר אינטרנט) בצורה הנכונה ביותר.