Back to top
קורס הכשרת צוות פיתוח יד ושם

קורס הכשרת צוות פיתוח יד ושם

אמיר תייר
אמיר תייר | מנהל שותף
Amir Taiar

קורס הכשרת צוות פיתוח יד ושם

הכל החל במגעים שנוצרו בתחילת השנה בינינו לבין יד ושם.

יד ושם, אחד מגופי התוכן הגדולים בארץ ובעולם פנו אלינו בזמנו וניגשנו לתהליך איתור מועמדים מצידם לפיתוח אתר האינטרנט החדש של יד ושם בדרופל.

למעשה, ההליך אפילו מורכב מזה בהרבה. יד ושם התחילו תהליך מעמיק בו רצו בתחילה לברר אודות דרופל ובאם מערכת הניהול הזו מתאימה לצרכים המורכבים במיוחד שלהם.

לשמחתנו הרבה נבחרנו ללוות את יד ושם בתהליך המעניין והמרתק הזה, זאת כאשר לצידנו החברות הטובות ביותר בישראל לפיתוח אתרים בדרופל.

המטרה הייתה ברורה, ליווי והכשרה של צוות יד ושם כאשר הפרויקט העיקרי הוא קורס מקיף ומעמיק לצוות המפתחות ואנשי מערכות המידע של יד ושם.

את הקורס פיתחתי והגדרתי יחד עם תום מאיר, מפתח ראשי בחברה, שגם היה מי שהעביר את הקורס ביחד איתי. הכנת הסילבוס ומערכי השיעור הייתה מעניינת במיוחד ונמשכה כמעט חודשיים, הקורס עצמו, שהתקיים במשרדי יד ושם נמשך כמעט שלושה חודשים במפגשים של אחת לשבוע.

הנה הצצה לראשי הפרקים:

  • מבוא והיכרות עם דרופל - לא רק עם מערכת הניהול, אלא עם הקהילה, הקונספט של קוד פתוח, למידה של אזור ה-issue queue באתר דרופל העולמי, היכרות עם מקורות תוכן מתקדמים ועוד.
  • גיט, גיטהאב ומה שביניהם.
  • התקנת מערכת ושימוש בסיסי וראשוני בדראש.
  • שימושים בסיסיים במערכת הניהול - יצירת תוכן, ניהול תוכן, מהו סוג תוכן ומהם שדות. ניהול תפריטים וסיווגים. הגדרות מערכת ראשוניות.
  • תפקידים והרשאות.
  • רכיבים - התקנה, הסרה, עמוד רכיב בדרופל העולמי, שימוש בדראש מתקדם ועוד. היכרות עם רכיבים שימושיים.
  • תיבות בדרופל - ניהול, הגדרה ודריסת תיבה דרך php.tpl. שימוש מתקדם ב-context.
  • תבנות בסיסי - בהמשך היה גם תבנות מתקדם.
  • סוגי תוכן מתקדם.
  • שימוש מתקדם בסיווגים.
  • היבטים - Views רמה בסיסית עד מאד מתקדמת.
  • רולס - rules.
  • רכיבי קידום - הגדרה ושימושים מתקדמים.
  • אתר רב לשוני.
  • חנות מקוונת בדרופל.
  • ועוד ועוד…

הקורס היה הצלחה גדולה, ניכר שיצרנו בסיס מקצועי ומתקדם עבור צוות המפתחות ביד ושם להמשיך לעשות שימוש מתקדם בדרופל כאשר אנו מקווים שבתמיכה שלנו בשנת 2017 יעלה הפרויקט דרופל הגדול של יד ושם.

 

יצירת קשר

לקראת בקשה לקבלת הצעת מחיר לאתר אינטרנט? סדרת פוסטים על מה שתצטרך לדעת לקראת התהליך החשוב הזה!
סדרת פוסטים זו פונה לבתי העסק והלקוחות, פחות למנהלי מכירות, ומטרת הסדרה היא לעזור לך בעל/ת המותג והעסק להצליח לנהל את תהליך הזמנת המוצר (במקרה שלנו, אתר אינטרנט) בצורה הנכונה ביותר.