Back to top
נעים להכיר

נעים להכיר- אני הלקוח שלך

Yael Fish
יעל פיש | מנהלת שיווק ופיתוח עסקי
Yael Fish
| Director of Marketing & Business Development

נעים להכיר- אני הלקוח שלך

הופתעתי לגלות שאחת מחברות הפיצה הגדולות , נאלצה לוותר עלי כלקוחה שאתר האינטרנט, לא אפשר לי לסיים את ההזמנה.

בעודי מנסה לג'נגל בין הכנת תחפושת לשלושת ילדי,  והרצון לסיים עוד משימה שחייבת להתבצע עד מחר.
סמס מתוזמן, מהרשת האהובה, מציע לי לקבל הטבה לרכישת פיצה במחיר אטרקטיבי .
הזדמנות מצוינת לקצר תהליכים ולהרגיע את הרוחות, אני יכולה להמשיך בריכוז לפחות עד שהשליח יגיע.

אך מה שקרה בפועל, היה בזבוז זמן יקר ומתסכל. 

נכנסתי לאתר לרכוש את ההטבה ,משם הופנתי לאתר נוסף לביצוע ההזמנה ובחירת המרכיבים.
התפריט ברובו לא תואם את גודל המסך והקשה מאוד על בחירת הפריטים, אבל כאמור הייתי קצרה בזמן ונחושה לסיים את התהליך.
בסיום ההליך המסורבל התבקשתי למלא את כל פרטי המען ומשם לסל.
אפשר להמשיך לעבוד!
או אז נפתח עמוד נוסף- חובה למלא את כל הפרטים האישיים.
אני רק רוצה פיצה- לא מתנת יום הולדת.
אבל אין ברירה ממשיכים..
מתקבלת הודעה: שם המשתמש כבר תפוס?? , אין אפשרות לשחזר סיסמא.
גוגלת למעלה ולמטה בניסיון למצוא את פרטי ההתקשרות, של הסניף ממנו רציתי להזמין.
בחור חביב עונה לי-את יכולה לדבר עם שירות הלקוחות שלנו, מחר בבוקר- הם סגורים כעת. 

אז רגע? אני לא יכולה להזמין פיצה? 
לא- מצטער.. 
וואו! 

לכולם ידוע שהטכנולוגיה המתקדמת במהירת שיא מקצרת תהליכים וחוסכת זמן יקר. אם פעם היינו צריכים להתקשר להזמין מקום במסעדה, היום "בוט" יעשה זאת עבורנו, ואפליקציה אחרת תבדוק אונליין בין כל המסעדות איפה יש שולחן פנוי. מה גם שהמעבר בין "החנויות" לא דורש יותר ממספר שניות - אין צורך לטרוח ואין תחושת אי נעימות, הכל זמין וקורה בתוך שניות בודדות.
אז אין פלא שיש לנו הרבה דרישות אך מה שאין לנו זה סבלנות. מכירים את זה
ששכחתם סיסמא ומעבירים אתכם מסע תלאות, שבסופו אתם מקבלים הודעת שגיאה? בעולם בו הדאטה הולכת וגדלה, האתרים הופכים למורכבים יותר. לכן, תמיד כדאי לבדוק כיצד מרגישים הלקוחות שלכם.

מתוקף תפקידי וגם כתחביב, אני גולשת בלי סוף ברשת. מעדיפה תמיד אפשרות לתשלום אונליין ופחות להגיע לאינטראקציה הדורשת ממני משאבים מיותרים. לא אחת אני נתקלת באתר המקדם את עצמו בגוגל - אך לא משכיל להבין שתהליך וחווית הגלישה היא זו שבסופו של דבר יכולה להכריע אם אמשיך בתהליך או שאחליט לנטוש לעבור הלאה.

כפי שכבר אמרו זאת לפני If you can't beat them join them 

בוועידת הקמעונאות השנה, הוצגה מגמה חד משמעית - הקהילות והלקוחות של כולנו נמצאים ברשת.
היתרון הוא שאנחנו יכולים למזער את העליות הכרוכות באינטראקציה האנושית וליהנות ממגוון רחב של אפשרויות שהעולם הדיגיטלי מאפשר, לבניית מערכת יחסים איכותית עם הקהל שלנו.

ישנן מגוון תוכנות המסייעות לאסוף נתונים מהאתר וללמוד על מסע הלקוח. אך בסופו של דבר, גם אם הטכנולוגיה אט אט מחליפה את הגורם האנושי, אל תסמכו ב100% שהיא תעשה את העבודה עבורכם.
אפילו פייסבוק ששינתה השבוע את תצוגת הפייד שלנו, ואפשרה לחזור לתצוגה הקודמת בלחיצת כפתור, לא לפני דירוג החוויה ודרישה להסבר מפורט על מהות החוויה.

מסע הלקוח, זמן השהייה באתר והובלה למעורבות ורכישה, זו תורה שלמה. אציג את הנושא בעיניים של גולש, בדגש על חווית המשתמש. מה כדאי לבדוק? היכנסו לאתר שלכם ממגוון מכשירים (ניידים שונים, דסקטופ בגדלים שונים), תנסו לבצע תהליך מתחילתו ועד סופו, תוך כדי לצאת מהעמוד לחזור, לקבל שיחת טלפון וכל מה שיכול להפריע לגלישה הרציפה שלכם. חשוב שתדמו גולש אמיתי ככל האפשר ותמיד עדיף, שיגלוש  מישהו שאינו מכיר את האתר ויכול להוסיף לכם אינסוף דאטה חשוב לגבי הגולשים שלכם.

הבינה המלאכותית אולי מספקת פתרונות שנותנים לנו חוויה פרסונלית בגלישה, בעזרת בוטים, כפתורים ותמונות המשתנים בהתאם להיסטורית החיפוש של הגולש. עם זאת, היא אינה תחליף לחשיבה האנושית, המדויקת והזהירה. לעיתים ,הרצון להניע את הגולש לפעולה, מובילה להשתמש בריבוי אייקונים שגורמים לתחושה של לחץ וחוסר נעימות. 

לסיכום, לא מספיק לייצר תנועה לאתר - צריך גם להשקיע מחשבה בהפיכת הנוטשים לקונים. כלים נכונים לבניית אתרים מאפשרים לעסקים בכל הגדלים לשמור על נוכחות מקוונת מבלי שהם צריכים להוציא סכומי כסף עצומים. מפת אתר מדויקת  צריכה להיעשות לאחר מחקר, תוך התייחסות להיררכית התוכן התואמת את הלקוחות השונים, הצרכים, המטרות, הציפיות והתנהגות, ומעבר על כל השלבים שצריך לבצע כדי להגיע לשלב הבא ומיפוי התסכולים שיכולים לפגוע בחוויה. בנוסף, חשוב להוסיף פידבקים והזדמנויות להעצמת חווית הגלישה, וכמובן, מתן דגש על מהירות העלאת התוכן באתר. 

שימוש בתוכנה לניהול תוכן מתקדמת וגמישה, והטמעתה ע"י אנשי מקצוע מומחי חוויית משתמש, יסייעו להפוך את החוויה הרגשית לטובה יותר, ובסופו של דבר, למעורבות גבוהה יותר ומכאן למכירות ורווחים.

אנחנו מאמינים שכדי לבנות אתר עם ממשק פשוט, אינטואיטיבי וידידותי למשתמש הדרך הטובה ביותר, היא באמצעות מערכת הניהול דרופל .

נשמח להכיר גם אותך, ולפתח עבורך מערכת דיגיטלית מותאמת אישית.

מוזמנים לקפה



 

יצירת קשר

בטחון אתרינו ישמרו על סטנדרטי האבטחה הגבוהים ביותר. לא ניתן יד לקוד זדוני, ולא נפקיר את בטחונם של אתרינו בידי בוטים ודומיהם המאיימים להחריב את האתר .  נשמור על טוהר הקוד ונפעל לבדיקה ובחינה מתמדת של האתרים באחזקתנו. נשתמש ברכיבי האבטחה העדכניים ביותר. ריזונט תתמוך בחיסול טרור הסייבר, ריזונט, חזקים בבטחון.